Бабіт олов'яний
Загальна характеристика
Бабіти - антифрикційні легкоплавкі сплави, основою яких є свинець і олово. Є групою легкоплавких сплавів з малим коефіцієнтом тертя. Температура плавлення коливається від 300 °C до 440 °C. Своєю назвою вони завдячують американському винахіднику Ісааку Бабіту. Основне призначення - забезпечення рівномірного прилягання у вигляді шару, залитого або напиленого по корпусу підшипника. Поділяються на:
- Олов'яні Б83, Б88, БВ3С (на основі олова, міді та сурми);
- свинцеві БН, Б16, БСб (свинець, мідь, сурма та олово);
- кальцієві БК2, БКА, БК2Ш (свинець, натрій та кальцій).
Переваги
Зменшують значно знос деталей, що рухаються, що сприяє довговічності обладнання. Товщина бабітового шару, нанесеного на сталевий вкладиш, визначає надійність підшипників ковзання. Характеризуються швидкою оброблюваністю до поверхні валу, мають високу пластичність і здатність утримувати мастильні матеріали. Досягається подібне рахунок неоднорідної структури бабітів, в м'якій основі яких є тверді частинки. Принцип дії такий: вал, що обертається, спирається на тверді частинки, здатні витримувати високий питомий тиск, а м'яка основа швидше зношуючись, припрацьовується до валу і утворює мікрорельєф, який і утримує мастило.
Недоліки
Усі без винятку бабіти мають один недолік - дуже низький опір втоми, що значно погіршує працездатність підшипника. Бабіти успішно експлуатуються в підшипниках, що мають сталевий чи бронзовий корпус. Товщина бабітового шару, залитого на сталевий вкладиш, суттєво впливає на тривалість роботи підшипників – зменшення товщини шару продовжує термін служби підшипника.
Використання
Найбільш популярні варіанти металу:
10% міді, 90% олова;
7% сурми, 4% міді, 7% сурми, 89% олова;
15% сурми, 5% олова, 15% сурми, 80% свинцю;
Як присадки використовуються: мідь, сурма, миш'як, нікель, кадмій, телур, натрій, кальцій, магній. Для підвищення в'язкості та досягнення мінімального коефіцієнта тертя використовуються олов'яні бабіти , що володіють теплопровідністю, зносостійкістю та високою корозійною стійкістю. Для підшипників прокатних верстатів та дизельних двигунів використовуються свинцеві бабіти , що характеризуються вищою робочою температурою. У підшипниках рухомого складу залізничного транспорту використовують свинцевокальцієві бабіти . Кальцієві сплави можуть бути леговані іншими елементами. Цинкові сплави застосовуються для отримання литих заготовок та різних фасонних деталей методом лиття під тиском. На їх основі виготовляють підшипникові припої та сплави.
Плавка сплавів на основі перерахованих вище елементів не становить труднощів, але різні компоненти, які входять до їх складу, ускладнюють координацію єдиного технологічного процесу плавки. Виходячи з цього, технологічний процес розробляється окремо кожному за компонента.
Купити за вигідною ціною
Компанія ТОВ «Авек Глобал» пропонує найоптимальніші ціни щодо реалізації легкоплавких сплавів. Ціни формуються з урахуванням технологічних особливостей виробництва, додаткові витрати не включаються. Ми пропонуємо чудові умови придбання для роздрібних покупців та масштабних виробництв. Ознайомитись з каталогом продукції, переглянути наш прайс-лист та отримати необхідну інформацію ви зможете на нашому сайті. Онлайн – консультант завжди до ваших послуг та відповість на всі ваші запитання. Ми чекаємо на ваші замовлення, avglob.org — інтернет — адреса компанії в розділі контакти.