• +38 (056) 790-91-90
    +38 (056) 790-91-90
  • +49 (30) 217-888-05

Олов'яний сплав бабіту Б-83

6 квітня 2011
Олов'яний сплав бабіту Б-83

Як відомо,

в наш час у промисловості та

будівництві стали широко використовуватися

різні сплави металів, які

найбільш добре підходять до певних

умов. Такий сплав є бабіт

- Це сплав на основі олова або цинку.

Існує велика кількість різних

марок бабітів, серед яких слідує

виділити олов'яний бабіт (самий

поширений бабіт Б83). Які ж

особливості олов'яного бабіта?

Спочатку

слід дати характеристику олова -

металу, який використовується як

основи для олов'яного бабіта. Олово

метал сріблясто-білого кольору, що володіє

гарною пластичністю, який на

повітрі має властивість поступово

покриватися захисним окисним шаром. У

час згоряння з нього утворюється білий

порошок - окис олова SnO2, що використовується

як полірувальний засіб. Олово

використовують для покриття інших металів

та захисту їх від корозії, з нього виготовляють

білу бляху для консервних банок. Крім

того у складі багатьох сплавів також

присутній олово (наприклад,

низькотемпературних припоїв, друкарських,

підшипникових).

Бабіти,

створені на основі олова, такі, як

бабіт Б83, Б88, Б83С, SAE11, SAE12, ASTM, застосовують,

коли антифрикційний матеріал потребує

у підвищеній в'язкості та мінімальному

коефіцієнт тертя. Олов'яний бабіт,

на відміну від свинцевого, має більше

високу корозійну стійкість,

зносостійкість та теплопровідність, а

також нижчий коефіцієнт лінійного

розширення.

Усі бабіти

мають істотний недолік -

у них низький опір втоми,

що призводить до зниження працездатності

підшипників. Те саме можна стверджувати

і про олов'яного бабіта Б83. Маючи невелику

міцність, олов'яний бабіт може

успішно застосовуються тільки в підшипниках,

які мають міцний чавунний, сталевий

чи бронзовий корпус. Як правило,

виробництво тонкостінних підшипникових

вкладишів автомобільних двигунів

здійснюють за допомогою штампування з

біметалічної стрічки, яку отримують

на лінії безперервної заливання. Термін

експлуатації підшипників залежить від

товщини шару бабітового сплаву, який

заливають на сталевий вкладиш. При

зменшенні товщини шару бабіту,

збільшується тривалість роботи

підшипник.

Як

правило, олов'яний бабіт

Б-83 застосовується в машинобудуванні

виготовлення

підшипників, які працюють при

високих швидкостях та навантаженнях середнього

величини; підшипників турбін, крейцкопних,

мотилевих та рамових підшипників

малооборотних дизелів, опорних підшипників

гребеневих валів.

4 квітня 2011
6 квітня 2011