Металопрокат. Роль електродів у металопрокаті
Металопрокатом називається продукція металургійної промисловості, одержувана методом прокатки. Фахівці використовують для позначення виробів такі поняття як «сортамент» та «профіль». Профіль у разі — це форма поперечного перерізу. Сортамент у свою чергу - велика кількість профілів, що відрізняються один від одного різними формами та розмірами. Загальноприйнятою класифікацією нержавіючого сортаменту є його поділ на дві групи: сортовий металопрокат та листовий металопрокат, що включає нержавіючий лист та смугу. У сортовий металопрокат входять тонкий (менше 4 мм за товщиною) і товстий (більше 4мм) гарячекатаний лист, а також різної товщини холоднокатаний лист. Другу групу представляють кілька видів — коло, плоска смуга, квадрат чи фасонний лист, який буває двох видів призначення: загального чи спеціального. Продаж листів, труб, дроту, електродів, що становлять основну базу металопрокату, здійснюється у великих обсягах та допомагає відповідати господарським потребам різних виробництв та будівництва. Крім того, вироби з металу використовуються усюди при будівництві будівель. Так, арматура та армуюча сітка уможливлює виготовляти залізобетонні несучі конструкції і, відповідно, сучасні багатоповерхові будівлі. Фахівці використовують електроди у будівельних роботах, ремонті, а також при спорудженні трубопроводів. Асортимент електродів досить різноманітний через велику різницю в способах зварювання.
Вся продукція металопрокату маркується заводом-виробником. Маркування показує експлуатаційні показники продукції. Встановлені норми вимагають нанесення на електроди відповідних символів, що вказують на тип виробу (зварювальне, для різання
Виробник може маркувати товар, використовуючи два методи - спосіб штампування або метод приклеювання етикетки, на якій міститься штрих-код. Електроди обов'язково містять дату виготовлення, тип виробу, товарний знак країни-виробника та назву заводу-виробника.
Ці відомості регламентуються на законодавчому рівні і мають бути обов'язково вказані у заводському маркуванні. Наприклад, підприємства, що випускають електроди для наплавлення металів або зварювання, повинні вказувати ще й розміри виробу, а саме його діаметр і довжину і силу струму, що вимірюється в мА.