На заводі Kitts Green збільшують потужності з випуску алюмінієво-літієвих сплавів
На британському заводі "Kitts Green" (корпорація "Alcoa") нещодавно
було завершено чергову фазу програми модернізації потужностей для виготовлення
алюмінієво-літієвих сплавів. Рішення про переобладнання комбінату було прийнято
відповідь зростання світового попиту подібну продукцію. За словами власників
заводу, дохід від торгівлі в даному сегменті ринку планується підняти в чотири
рази протягом найближчих 5-6 років.
Наступною фазою програми з нарощування обсягів
виробництва сплавів на основі алюмінію та літію буде запуск нових цехів на
підприємстві "Lafayette" (штат Індіана, США). «Це допоможе підвищити обсяги
виробництва алюмінієво-літієвих сплавів у формі круглих та плоских зливків для
пресування, екструзії та штампування» – запевняють представники «Alcoa». Грошові
вливання в цей проект оцінюються в 90 млн. доларів, а закінчити
будівництво передбачається наприкінці 2014 року.
Інноваційні сплави дозволяють значно покращити
споживчі якості виробів на їх основі: алюміній-літієві склади легші
металів, що застосовуються сьогодні в авіабудуванні, при цьому вони більш зносостійкі,
міцні та краще протистоять корозії. Такий набір характеристик дозволить широко.
застосовувати дані сплави в аерокосмічній промисловості: за словами представників
«Alcoa» з цього металу будуватимуть літаки та космічну техніку нового
покоління.
Марк Враблес, президент підрозділу «Transportation &
Industrial Rolled Products» компанії «Alcoa Global Aerospace», нещодавно заявив,
що алюмінієво-літієві сплави останньої модифікації вже були представлені на
виставці «Paris Air Show» у минулому році; їх споживчі властивості виявилися
настільки високі, що попит на продукцію перевищив найсміливіші очікування і для
його задоволення необхідно негайно розширювати виробничі потужності.
Літій - дуже легкий метал (його щільність дорівнює 530 кг/м3,
тоді як аналогічний показник заліза - 7874 кг/м3). Крім токсичного
берилію, це єдиний метал, присутність якого в сплаві знижує
густина складу при паралельному посиленні модуля пружності. Кожен відсоток літію
в AI-Li сплаві зменшує його щільність на 2 відсотки і підвищує пружність
що на 5%. Вартість таких складів приблизно в 2,5 рази вище за ціну зазвичай
застосовуваних у літакобудуванні алюмінієвих сплавів. Однак за рахунок відчутного
зниження ваги літального апарату власники таких літаків будуть суттєво
економити на паливі, тому розробка алюмінієво-літієвих сплавів вважається дуже
перспективним напрямом сучасної металургії